Hajerne hitter igen i Grenaa
Center har fremgang for første gang i årevis
Trods en særdeles varm sommer er det lykkes Kattegatcentrets at øge antallet af gæster. Det plejer ellers at være sådan, at godt vejr i sommerferien er ensbetydende med den modsatte udvikling.
Sidste år havde Kattegatcentret 124.534 besøgende, og ved udgangen af 2014 forventer direktøren at ramme knap 129.000 gæster.
- Sidste år var katastrofal. Det regnede op til sommerferien og så kom solen. I år har der været godt vejr fra april, og danskerne nåede jo nærmest at blive trætte af varmen. Der var vi hurtige og brugte det i vores markedsføring. Så folk kom rent faktisk til Kattegatcentret for at blive kølet ned, siger direktør Bjarne Klausen.
Årsagen til det stigende besøgstal i Kattegatcentret skal dog også findes i en række nye markedsføringstiltag. Blandt andet har man delt 80.000 særlige reklame-bagerposer ud på campingpladser for at gøre opmærksomme på centrets attraktioner.
- Vi har tænkt nye tanker omkring vores markedsføring. For eksempel har vi også lavet et samarbejde med firmaet Amanda, så man fik en gratis børnebillet ved køb af bæredygtig torskerogn. Vi er desuden aktive på facebook, og det virker jo alt sammen. Vi ved godt, vi ikke ender med et besøgstal som Djurs Sommerland, men vi er er rigtig stolte over den udvikling, vi er i, siger Bjarne Klausen.
Norddjurs Kommune har valgt at øge engagementet og bidrager blandt andet til, at Kattegatcentret kan foretage forskellige renoveringsopgaver, såsom efterisolering af taget, hvilket giver Kattegatcentret mulighed for at etablere et solcelleanlæg til næste år.