Lufthavn bruger 20 mio. på at fortælle at de flyver til Aarhus
Københavns Lufthavn føler sig ikke overbevist om, at folk er klar over, hvor mange ruter, de har til Aarhus og tilbage igen
Københavns Lufthavn vil investere massivt for at gøre folk opmærksomme på, at de kan komme til Aarhus med fly.
En Epinions-undersøgelse lufthavnen har lavet viser, at den gennemsnitlige dansker slet ikke er klar over, hvor mange gange ugentligt, der bliver fløjet mellem Aarhus og København til og fra Københavns Lufthavn.
Læs også
Det reelle tal ligger på knap 40, men gennemsnitsdanskeren tror kun, at der er 20 ugentlige afgange, viser undersøgelsen.
Men det skal der ændres på nu, så nu fyrer Københavns Lufthavn 20 millioner kroner af på en toårig markedsføringskampagne i hele landet, der skal gøre opmærksom på, at der altså er andre måder end DSB og Rødbillet at komme til Aarhus på - hvis man ikke har en bil.
Læs også
- Vi ser et væsentligt potentiale i at styrke indenrigstrafikken. Langt flere danskere kunne have glæde af at flyve indenrigs, og det er vores opfattelse, at mange ikke ved, hvor nemt, hurtigt og billigt det er at flyve på tværs af Danmark. Mange danskere ved f.eks. ikke, at det er muligt at flyve mellem Aarhus Lufthavn og København så ofte, som tilfældet er, siger kommunikationsdirektør i Københavns Lufthavn Henrik Peter Jørgensen i en pressemeddelelse.
Det er ikke kun pendlere, der skal have gavn af at blive bedre opmærksomme på, at man også kan flyve til Smilets By. Også turister, der er blevet trætte af Langelinie, skal gøres opmærksomme på muligheden for at skifte til 'Den Gamle By'.
- Kampagnen målrettes både almindelige danskere og udenlandske turister, og den rulles ud over hele landet på alle traditionelle såvel som digitale platforme. Vi er overbeviste om, at indsatsen kan udbrede kendskabet til alle dele af Danmark bedre, og dermed styrke eksempelvis Østjylland lige så meget som hovedstadsregionen, siger Henrik Peter Jørgensen.
De danske flyselskaber, der ofte flyver ruten mellem København og Aarhus, skal indgå i et samarbejde om markedsføringen. Kampagnen rulles ud i 2018 og kører hele 2018 og 2019.