Dansk Erhverv: Aarhus rykker op i en ny liga
Aarhus har været god til at få omtale i de rigtige medier. Derudover har der været investeringer i kulturelle fyrtårne, som betyder meget
Aarhusianske hoteller har så mange gæster, at de må ansætte mere personale. Og fra turistbranchen lyder meldingen, at antallet af bookinger til Aarhus er tidoblet.
Også Susanne Nordenbæk, chef for turisme og oplevelsesøkonomi i Dansk Erhverv mener, at der er grund til at juble i Aarhus.
Læs også
- Vi kan høre, at der er stor interesse og stigende efterspørgsel. Aarhus har forberedt sig godt de senere år. Vi ved, at der kommer mange kulturelle begivenheder og events til byen. Og der kommer flere konferencer og kongresser i løbet af 2017, siger Susanne Nordenbæk.
Læs også
Hun mener at Aarhus' omdømme er steget, fordi byen har været god til at få omtale i de rigtige medier rundt omkring i verden.
- Derudover har der været investeringer i nogle af de kulturelle fyrtårne som Aros og Moesgaard. Det har en stor betydning. Aarhus vil uden tvivl rykke op i en ny liga, med meget mere genkendelighed i den store verden, siger Susanne Nordenbæk.
Øverst i artiklen kan du se hele interviewet med Susanne Nordenbæk. Her fortæller hun også om, Aarhus' chancer for at bevare populariteten, når byen ikke længere er europæisk Kulturhovedstad.