Arla vil løfte salget af økologi med 50 procent
Arla, der har hovedsæde i Aarhus, vil med ny strategi sætte fut i salget af økologi
Fremover skal langt flere vælge økologisk, når de fylder indkøbskurven med mælk og andre mejeriprodukter i supermarkedet.
Det er målsætningen for Arla, der har hovedsæde i Aarhus. Mejerigiganten vil øge salget af økologi med 50 procent i løbet af tre år.
Nye tal fra det schweiziske forskningscenter Fibl viser - ifølge Arla - at danske forbrugere har verdensrekord i forbrug af økologi. Og en af de kategorier, hvor der købes mest økologi, er mejeriprodukter.
Læs også
Men de seneste fem år er salget af økologiske mejeriprodukter stagneret. Det står i skærende kontrast til salget af økologisk frugt og grønt, der er steget med 28 procent fra 2014 til 2015.
- Det er ganske enkelt ikke godt nok, når man sammenligner med den store stigning i mængden af økologisk frugt og grønt, der ryger i danskernes indkøbskurve. Derfor vil vi skubbe på ved at få endnu flere økologiske mejeriprodukter ud på markedet, siger Jakob Knudsen, landedirektør for Arla Danmark i en pressemeddelelse.
Bredes ud i hele landet
Arla vil med sin nye økologiske strategi forvandle stagnation til fremgang.
Det skal ske ved at brede økologi bredt ud i hele landet og sikre et økologisk udvalg på tværs af mejerikategorierne. Dertil kommer en stærkere branding af Arlas økologiske produkter.
Læs også
- Vores ambition er at demokratisere økologiske mejeriprodukter ved at løfte hele kategorien – altså bidrage til, at endnu flere forbrugere får mulighed for at vælge et endnu bredere udvalg af økologiske produkter, siger Jakob Knudsen og uddyber:
- Derfor arbejder vi hele tiden på at udvikle nye produkter, tilbyde en større tilgængelighed af økologiske produkter i detailhandlen og for at sikre, at vores økologiske produkter er tydeligt differentieret på hylderne i supermarkedet, siger Jakob Knudsen.