Østjysk bus-selskab hædret for servicen
Abildskou Rutebiler, der står bag linjen 888 med ture mellem Jylland og København, hyldes for deres kundeservice
Forbrugerrådet Tænk har kåret Abildskou Rutebiler som vinder af Passagerpulsens Kundeservicepris. Det er på parametre som telefonisk kundeservice og hjemmesidens overskuelighed, at firmaet imponerer.
- I forbindelse med den telefoniske kundeservice udmærker Abildskou sig positivt ved, at kunden kommer meget hurtigt igennem til en medarbejder, der har en god serviceindstilling og evne til at afdække kundens behov, og at få afsluttet sagen, lyder det blandt andet i begrundelsen.
Færre vælger DSB til rejsen over Storebælt
Busselskabets hjemmeside roses også af forbrugerrådet, som gennem længere tid har testet firmaer inden for den kollektive trafik og altså blandt andre nået frem til, at Abildskou gør det godt.
Flere konkurrenter
- Abildskous hjemmeside udmærker sig især ved overskuelighed og brugervenlighed. Det er nemt og intuitivt at søge efter priser på den ønskede rejse, idet søgefunktionen er placeret helt tydeligt på forsiden, forklarer rådet.
På området med salg af billige busrejser mellem Jylland og Sjælland, som er der Abildskou blandt andet opererer, findes der flere konkurrenter. Der er nemlig også firmaer som Rødbillet og Eurolines, og derfor har servicen stor betydning.
Sidstnævnte er det seneste selskab på dette marked, og for nylig kørte de første busser fra Eurolines mellem Aarhus og København.