Firma håber på tips til at sælge underbukser
Online-konference i Aarhus skal blandt andet hjælpe lokale iværksættere
Sæderne i Musikhuset Aarhus' store sal er i dag godt besat. Fælles for de fleste af tilhørerne er, at de enten sidder med en mobiltelefon eller andet digitalt 'device' i hånden.
Tilhørerne er alle repræsentanter fra omkring 1.000 små og mellemstore virksomheder i Danmark der beskæftiger sig med digital udvikling på forskellige plan.
De deltager i konferencen 'Succes Online Summit', som er arrangeret af blandt andre søgegiganten Google.
Formålet er ifølge Jesper Ejby, som er nordisk ansvarlig for små og mellemstore virksomheder hos netop Google, at hjælpe virksomhederne med at blive endnu bedre til at bruge internettets mange muligheder til at optimere deres forretning.
- Det er super vigtigt, at de danske virksomheder ved, hvordan de kan udnytte internettet optimalt i deres forretning, siger han og slår fast, at Google er blevet mere end bare en søgemaskine.
Undertøj på nettet
En af de virksomheder, som håber, at kunne drage nytte af dagens store konference, er Christoffer Immanuel.
Han er medejer af virksomheden Organic Basics der sælger økologisk undertøj på abonnement. Sammen med de andre deltagere håber han, at få nogle værktøjer til, hvordan virksomheden kan blive bedre til at nå ud til målgruppen, som i dette tilfælde er yngre mænd.
- Vi sælger til den moderne fyr der gerne vil have det lidt lettere og lidt billigere og lidt lækrere. Så der vi skal have stærke, er ligesom at lave vores onlinebutik, siger Christoffer Immanuel.
Konferencen består af en række oplæg og 'talks' med iværksættere og konsulenter.
- En masse værktøjer og sandsynligvis også noget netværk, svarer Christoffer Immanuel på spørgsmålet om, hvad han håber at få ud af dagen.
Du kan høre hele interviewet med den aarhusianske iværksætter i videoen øverst i artiklen.