Jubel på Hadsten Skole
Hadsten Skole har de seneste fire år forbedret sig markant
En ny analyse fra tænketanken CEPOS ranglister de danske skoler efter deres evne til at løfte elevernes faglige niveau i forhold til deres sociale og økonomiske baggrund, og det vækker jubel på Hadsten Skole.
Fra 2010 til 2014 har skolen nemlig forbedret sig markant. Skolen er gået fra at ligge nummer 882 på listen til nu at indtage 16. pladsen.
- Jeg er stolt, og jeg tænker jo også over, at det bærer frugt, den indsats vi har gjort, siger skoleleder på Hadsten Skole, Susanne Laursen.
På Hadsten Skole handler det især om at italesætte styrker og svagheder.
- Hvis der er noget for eksempel er noget, som ikke går så godt, så skal man være nysgerrig på det, og når der er noget, der går godt, så skal man fejre det, siger skolelederen.
- Vi jubler, når det går godt, og så er det her også tilladt at lave fejl og prøve noget af, fortsætter hun.
I forhold til undervisningseffekten, som analysen har ranglistet skolen efter, så har Hadsten Skole overhalet en privat skole i området.
- Det har også gjort noget ved os og vores selvforståelse. For nogle år siden, der hørte vi nogle gange vores forældre til vores elever i overbygningen sige, at så valgte de privatskolen, for så skulle deres børn til at lære noget. Men nu kan vi sige, at de bliver dygtigere her, siger Susanne Laursen.
I slutningen af TV-indslaget øverst på siden kan du se mere om Hadsted Skole.