Spring køen over hos bageren
Nu er Dansk Supermarked og Danske Bank klar med ny, smart betalingsløsning
De fleste kender dem. De lange køer i weekenden, når alle andre også har besluttet sig for at tage til bageren for at hente morgenbrød.
Køerne skal nu være fortid - i hvert fald hos bageren i Føtex i Skejby og Viby ved Aarhus.
De to bagere er blevet udvalgt til at teste et helt nyt, mobilbetalingssystem, som er udviklet af Dansk Supermarked, Danske Bank og softwarevirksomheden Trifork.
I modsætning til betalingsløsningen Mobilepay, hvor kunden betaler for sine varer med sin mobiltelefon i butikken, så giver den nye såkaldte 'Order & Pay-løsning' mulighed for, at de morgenbrødshungrende kunder kan købe deres rundstykker og basser allerede inden, de tager af sted til bageren.
- Man bestiller sit morgentilbud i appen og angiver, hvor og hvornår man vil hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, som åbner automatisk. Når man har godkendt beløbet, får man en kvittering, som man blot skal vise, når man henter varerne hos føtex-bageren, siger Kenneth Nielsen, som er direktør for e-commerce og digital i Dansk Supermarked, i en pressemeddelelse.
For hurtigt at kunne betjene de kunder, der betaler for deres køb hjemmefra, bliver der hos bagerne oprettet en særlig hurtig-kø.
I første omgang er det kun de to aarhusianske Føtex bagere, der tilbyder Order & Pay, men idéen er ifølge Dansk Supermarked, at systemet skal udbredes til landets andre butikker, hvis kunderne tager godt imod det.
- Jeg er helt sikker på, at det her vil vinde frem - også i andre sammenhænge. Forbrugerne har et stort ønske om at spare tid, hvor det er muligt, siger Kenneth Nielsen.
Den nye app vil snart kunne downloades i App Store og Google Play ved at søge på 'Føtex Bager'.