Bedst på sociale medier
Horsens og Odder kommuner hitter på de sociale medier
Odder og Horsens er blandt de danske kommuner, der klarer sig bedst på Facebook og andre sociale medier.
Det viser en opgørelse over de 98 danske kommuners brug af sociale medier foretaget af Kommunernes Landsforening.
Ifølge opgørelsen er Odder den danske kommune, der i forhold til indbyggertallet når ud til flest via de mest populære sociale medier, Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Med 5.202 følgere på Facebook har Odder Kommune en såkaldt penetration rate på godt 24 procent, hvilket er rekord blandt de danske kommuner.
Se: Fandt sin ring via Facebook
På Twitter er Odders penetration rate på 2,29 pct. også højest i landet. Omkring 500 borgere følger Odder Kommune på Twitter.
Også Horsens Kommune er god til at udnytte de sociale medier. Horsens er den kommune, der klarer sig bedst, når det handler om at få borgerne til at interagere - det vil sige at dele, like og kommentere opslagene fra kommunen.
Horsens Kommune har engagement rate på 53,12 pct.
Undersøgelsen er lavet med udgangspunkt i opslag på sociale medier i december sidste år.