- Det kiksede kan være sjovt
Midttrafik diskuterer ny busreklame
I 2012 hittede Midttrafik med en reklame, der skulle styrke bussens image og gøre det populært at bruge den kollektive trafiktjeneste. Nu er der kommet en ny reklamefilm på banen - Buskunden 2.
I denne uges afsnit af Kulturkampen diskuterer Søren Ø. Jensen reklamen med Midttrafiks vicedirektør, Mette Julbo, og firmaets projektleder for information og markedsføring, Britta Charmig.
- Det kiksede kan være sjovt. Man kommer bare til at snakke om bussen. I dag tror jeg, man tager bussen som en selvfølge. Det er måske for dem, der ikke har så mange penge, mener de unge. De siger også, at de tager bussen, fordi de ikke har noget andet valg. Vi vil gerne få de unge til at synes, at det bare er lidt sejt at køre i bus, fortæller Mette Julbo.
Selvom reklamen har fået en varm modtagelse, er der også kommet kritik. For eksempel beskylder Dansk Kvindesamfund den for at være sexistisk.
- Det er vi selvfølgelig kede af. Vi vil ikke støde nogen. Men jeg synes, man skal se filmen i en sammenhæng og se humoren i den i stedet for at at pille den fra hinanden, siger Mette Julbo.
I videoen øverst kan de se den omtalte reklamefilm og hele interviewet.
Resten af Kulturkampen kan du se torsdag klokken 19.55, hvor Søren Ø. Jensen og gæsterne blandt andet skal snakke om Kurt Trampedach og Anders And-kunst.