- Få ros og vind 5.000 kr.
Busselskab vil belønne sine chauffører
- Jeg liker min bus, og jeg liker mine kunder. Jeg vil køre i min bus, indtil Jorden den går under.
Sådan lyder budskabet i en ny reklamefilm for trafikselskabet Midttrafik, der nu endnu engang vil sætte fokus på buschaufførernes indsats for at give passagerne en god rejseoplevelse.
I forbindelse med kampagnen bliver passagerne opfordret til via Facebook, sms eller app at rose deres buschauffør, hvis han eller hun gør noget særligt, som for eksempel at informere om forsinkelser, give rejsevejledning eller måske endda bryde ud i morgensang.
De chauffører, som får allermest ros af passagererne, vil udover æren og også modtage 5.000 kroner fra Midttrafik.
Vicedirektør i Midttraffik, Mette Julbo, håber, at konkurrencen vil gøre chaufførerne endnu mere opmærksomme på at yde god kundeservice:
- Det kan sagtens være, at nogen synes, det er noget pjat, men vi ved, at incitament virker. Derfor vil vi gerne belønne vores chauffører, siger hun til TV 2 | ØSTJYLLAND.
To gange om året vil trafikselskabet lave en optælling af roserne fra passagererne og uddele 5.000 kroner til de fem chauffører, som har fået flest søde ord med på vejen.
Pengene skal ifølge vicedirektør Mette Julbo fra Midttrafik ikke bare være en intern konkurrence mellem chaufførerne, men skulle gerne i sidste ende resultere i, at chaufførerne bliver endnu mere opmærksomme på deres adfærd og humør og dermed giver kunderne en bedre oplevelse:
- Vores kundeundersøgelser bekræfter, at når tilfredsheden med chaufføren er høj, så påvirkes hele rejsen positivt. Vi ser for eksempel, at kunderne bliver mere overbærende over for en hård opbremsning, en forsinkelse eller lignende, når chaufføren er positiv og viser overskud.
Du kan se en video fra kampagnen "Like din chauffør" nedenfor: